Verkkosivut hyvinvointialan yritykselle: 5 vinkkiä parempiin sivuihin

Oletko miettinyt miksi asiakkaat eivät löydä palveluidesi äärelle tai miksi nettisivujen yhteydenottolomake kumisee hiljaisuuttaan?

Lukaise tästä vinkit, joiden avulla varaus ei jää ainakaan verkkosivuista kiinni.


1. Kerro mistä sinut löytää

Tykkään itse testailla kaikenlaisia hoitoja kuumakivihieronnasta vyöhyketerapiaan ja etsin näitä usein Googlesta. Harmillisen usein törmään nettisivuihin (sekä instagram-tileihin), joiden osalta jää arvailujen varaan missä palvelua tarjotaan. Asiakkaan ei tulisi tehdä salapoliisityötä löytääkseen luoksesi.

Tarkista siis näkeekö verkkosivuiltasi heti ensisilmäyksellä missä päin Suomea tai kaupunkiasi toimit.

2. Kerro selkeästi hinnat & palvelut

Tuleeko sivuiltasi selkeästi esille mitä teet ja mitä palveluja tarjoat? Jos tarjoat useampia palveluita, näenkö ne nopealla vilkaisulla vai onko ne piilotettu jonnekin tekstiin?

Asiakas arvostaa avoimuutta. Jos hinnat uupuvat tai ovat vaikeasti löydettävissä, moni ei vaivaudu ottamaan yhteyttä. On myös super tärkeää, että hinnasto on ajantasalla. Asiakkaan ei ole ehkä tarpeen lukea vuonna 2025 sivuiltasi ilmoitusta siitä, miten hinnat nousevat 1.1.2024 alkaen.

3. Tee ajanvarauksesta helppoa

Onko ajanvaraus yksinkertaista?

Omasta kokemuksestani sähköpostin lähettäminen nostaa kynnystä ajanvaraukseen ja edes takaisin viestittely vie turhaa aikaa. Arvostan sitä, että ajanvarauksen voi tehdä hyvillä mielin mihin vuorokauden aikaan tahansa. Näin ei tarvitse miettiä onko soveliasta laittaa Whatsapp-viesti illalla vai onko parempi odottaa huomiselle (jolloin koko varaus saattaa jo unohtua).

Toimivan ajanvarausjärjestelmän saat noin kympillä kuussa ja hyviä vaihtoehtoja ovat esim. Vello ja Slotti. Erityisesti Slotin asiakaspalvelulle antaisin viisi tähteä viidestä!

4. Vakuuta laadukkailla kuvilla

Jos olet esim. hieroja, osteopaatti tai kuka tahansa kehollisia hoitoja tarjoava ammattilainen, löytyykö sivuiltasi (laadukas) kuva hoitohuoneesta sekä sinusta? Kuvat luovat asiakkaalle luottamusta sekä madaltavat kynnystä ajanvaraukseen. Hyvällä valaistuksella ja selkeällä taustalla pääsee pitkälle.

Kun haluan tarjota itselleni ihanan hemmotteluhetken niin ympäristöllä ja palvelun tarjoajalla on todellakin väliä! En mielellään varaa sikaa säkissä. Mikäli hoitotilan kuvaa toimittaa vähän suttuinen kuva hierontapöydästä, en todennäköisesti innostu varaamaan koko palvelua.

5. Löydy hakukoneesta

Jos olet pikkukaupunkisi ainoa akupunktiota tarjoava yrittäjä, mutta hakemalla Googlesta “akupunktio Himanka” en löydä sivujasi, verkkosivustosi kaipaa pientä huolenpitoa.
Usein jo esim. selkeät otsikot, palvelun nimi ja paikkakunnan mainitseminen oikeissa paikoissa auttavat.

Suurissa kaupungeissa kilpailu hakutuloksissa on tietysti kovempaa, mutta perusasioista on hyvä aloittaa.

 

Omille verkkosivuille on myös helppo sokeutua, joten jos kaipaat apua niiden kanssa, täällä ollaan! Tehdään yhdessä sivut, jotka houkuttelevat unelma-asiakkaitasi.
Koko sivustoa ei välttämättä tarvitse räjäyttää uusiksi vaan tarjoan myös nykyisten
sivujen freesausta.

Terveisin,
Vilma